Filmek és befogadók kapcsolata

 2011.12.14. 16:37

Tudom nem kérte senki, de azért be fogom gépelni a következőkben azt az írást amiről az első részben beszéltem:) 2002-ben elvégeztem egy 2 tannyelvű marketing- és reklámügyintéző nevezetű tanfolyást, amit egész jó eredménnyel zártam, de mire elvégeztem természetesen Dunát lehetett volna rekeszteni az ilyen végzettségű emberekkel... hogy hogyan jutottam el a Vasivíz Zrt.-ig az majd talán egy másik bejegyzésben kiderül:) Meg ha akartok segíteni, megírhatjátok azt is, hogy miről olvasnátok szívesen:) Na a lényeg a mostani íráshoz annyi, hogy volt egy óránk mikor főleg a filmekről volt szó, néztük őket, beszélgettünk róla és elemezgettük, szerettem mert filmbuzi vagyok:) Akkor alább következzék az a bizonyos "házi-dolgozat" :)


Filmek és befogadók kapcsolata(asszem kaptam a témát):

A filmek és annak csoportjai mára szerves részévé váltak mindennapi életünknek. Mióta megjelentek a mozgóképek, az emberek egyre többet és többet akarnak belőle, mert kíváncsiak az újdonságokra és persze nyitottak is a téma felé! Mindig valami újat és jobbat remélnek, amikor beülnek a moziba vagy otthon leülnek a Tv elé! Előfordul természetesen, hogy mérgelődve jövünk el a vetítésről, mert mint az élet bármely területén, itt se minden fenékig tejfel és persze nem lehet minden esetben Oscar díjra érdemes alkotásokat produkálni! Természetesen jó filmekből sincs hiány (bár mostanában keveset látok). A filmgyártók embereket, sorsokat és a történelmet sem kímélve ontják magukból a friss ötletekkel és számítógépes trükkökkel dúsított alkotásokat, melyre a naiv ember naná, hogy beül, mert mint már említettük, természetünknél fogva kíváncsiak vagyunk. A filmek által az élet bármely területére betekintést nyerhetünk, legyen az akár egy szimpla reggelizés vagy akár egy intim hálószobai jelenet(jobb esetben:)). Manapság már rendkívül szélsőséges módon képesek bármit bemutatni. A filmeknek ha nem is a többsége, de egy nagy része befolyásoló jelleggel születik és természetesen különböző érzéseket váltanak ki a befogadókból. Viszonylag szélsőségesnek nevezhetőek azok az alkotások , melyek a vörös hering effektus elvét követik, vagyis a nézőt egészen a film végéig megtévesztik, az orruknál fogva vezetik és akár az is kiderülhet hogy a tömeg- és sorozatgyilkosnak vélt férfi egy boldog házasságban élő 3 gyerekes családapa. Bár a 2 nem zárná még ki egymást, de lássuk be, nehezen lenne elfogadható a gyomornak! De léteznek olyan művek is, melynek a harmadik percében kiderül ki a "rosszember" és már el is ment a kedvünk az egésztől! (Kivéve ha Columbo hadnagy nyomoz az ügyben!) A bizonytalanság egyfajta pluszt ad bele és erre kétség kívül, kivétel nélkül szerintem mindenki vevő! Már aki látott jó filmet ebből a kategóriából és ennél fogva konyít hozzá valamit, bár a jó film és a konyítás fogalma is szubjektív! Sokszor nem elég a jó történet, az izgalmas forgatókönyv és a kitűnő rendezés! A profinak mondható ismert színészek is rengeteget nyomnak a latba. Vannak akik kimondottan a kedvenceik miatt mennek el a moziba a legújabb filmekre. Kategóriáktól függően azért más és más színészeket kérnek fel, mert van akit egy karakter vagy megbélyegzett, vagy másban esetleg nem lenne sikeres egy bizonyos film után! Ha a néző pl. Eddie Murphy-t egy akció-vígjáték kapcsán bevési az agyába, valószínű nem tudja ugyanazt az embert egy romantikus alkotásban azonosítani és teljes mértékben hitelesnek értékelni az előzőekben látott alakkal, mert nem! Viszont létezik ennek az éremnek is egy másik oldala. Jelen esetben vegyük Mel Gibsont! Történelmi film: A rettenthetetlen, akcióilfm: Halálos fegyver 1-4, Váltságdíj, vígjáték: Mi kell a nőnek? Na ő egy sokoldalú színész és én az összes karakterben hitelesnek is találtam! 

Egy a lényeg! Jó és rossz filmek mindig is voltak, vannak és lesznek is, ebben biztos vagyok, és talán így is van ez jól... Bár ki tudja?

 

Hát ez lett vna egy 9 évvel ezelőtti írásom:) azért meg is látszik rajt szerintem:) Na mindegy, a lényeg hogy 5-öst kaptam rá és akkor még ideírnám hogy pontosan mit fűzött hozzá akitől az értékelést kaptam:

"Mel Gibsont nagyon jó színésznek tartom de ha összehasonlítod a különböző "kosztümökbe" bújtatott szerepeit, kiderül, hogy mindig ugyanazt a magányos vadászt, a machot, a nem tökéletes de szeretetreméltó hőst alakítja.

Nagyon jó gördülékeny stílusban írsz!"

 

Hát asszem mára ennyi voltam, remélem azért ezzel sem untattam halálra senkit! Szép napot mindenkinek a továbbiakban is!

 

Béci

 

A bejegyzés trackback címe:

https://beciirkafirka.blog.hu/api/trackback/id/tr333463421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása